Aktualności

23.11.2011

„Kocham, lubię, szanuję, nie biję”

Wielka kampania Białej Wstążki z Vive Targi Kielce

wstazka_plakat_2011.jpg
wstazka_plakat_2011.jpg

Po raz piąty w tę kielecką edycję kampanii społecznej zaangażowali się żółto-biało-niebiescy. 30 listopada, przed meczem z Nielbą Wągrowiec, zawodnicy Vive Targi Kielce wyjdą na rozgrzewkę w koszulkach "Kocham, lubię, szanuję, nie biję", a kibice, którzy przyjdą na mecz, otrzymają tradycyjne białe wstążki.

Akcja przeciwko przemocy została stworzona przez mężczyzn w Kanadzie i zmierza do włączenia ich w przeciwdziałanie przemocy wobec kobiet. Biała wstążka symbolizuje zobowiązanie do przerwania milczenia w tej kwestii i powstrzymania się od wszelkich form stosowania przemocy wobec kobiet.

Kampania trwa w Kielcach zawsze od 25 listopada do 6 grudnia, daty te odnoszą się do rocznicy wydarzeń historycznych, które miały miejsce na Dominikanie i w Kanadzie. W tym okresie organizatorzy kampanii zachęcają mężczyzn aby zechcieli przyjąć i nosić białą wstążkę manifestując w ten sposób sprzeciw wobec przemocy. Zwracają się też z prośbą do wszystkich znaczących osób by zechciały swoim autorytetem wesprzeć tę akcję. W tegorocznej akcji organizatorzy chcą zwrócić szczególną uwagę na psychospołeczne i zdrowotne skutki przemocy w rodzinie i dlatego też tej kwestii dotyczyć będzie konferencja naukowa, która inauguruje Kampanię Białej Wstążki w Kielcach w 2011 roku.

Patronat honorowy nad tegoroczną kampanią obejmuje Wojciech Lubawski Prezydent Miasta Kielce oraz Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Partnerami akcji są: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Kielcach, Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie, Ośrodek Korekcyjno – Edukacyjny dla Osób Stosujących Przemoc w Rodzinie (pomysłodawca prowadzenia akcji w Polsce), Koordynator GPPPwR, Przewodniczący i członkowie Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, Realizatorzy Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.

Organizatorzy kampanii, wzorem roku ubiegłego zaprosili do współpracy przedstawicieli lokalnych mediów: Radio Kielce, Kielecki Tygodnik Radiowy Kielce Plus, Radio Kielce Plus, Echo dnia, Portal internetowy 24 godziny na dobę: www.echodnia.eu, Gazetę Wyborczą, TV Nowa Kielce, Internetową Telewizję Kielce oraz Klub Sportowy VIVE Targi KIELCE.