Aktualności

19.04.2010

Kielce w górę, Poznań w dół

Wzrosły udziały w rynku kieleckiego organizatora targów

Kielce w górę, Poznań w dół
Kielce w górę, Poznań w dół

Z 22 do 27 procent w roku kryzysu wzrosły udziały Targów Kielce w polskim rynku wystawienniczym, podczas gdy udziały lidera czyli MTP spadły z niemal 50 procent do niewiele ponad 43 procent. Organizator Targów z Kielc wypadł najlepiej w oficjalnym raporcie Polskiej Izby Przemysłu Targowego za 2009 rok.

Istniejące od 1992 roku Targi Kielce sukcesywnie zwiększały swoje udziały w rynku stając się w ciągu ostatnich kilku lat jednym z dwóch liczących się w Polsce organizatorów wystaw i najdynamiczniej rozwijającym się ośrodkiem targowym w kraju. Jeszcze w 2002 roku udział spółki w rynku wynosił jedynie 9,5%, w 2006 19%, a w 2008 roku 22%. Teraz to aż 27%.

W minionym roku trudnym dla całej polskiej gospodarki kielecka spółka wynajęła 155,5 tysiąca metrów kwadratowych powierzchni. To mniej o 1 procent niż w roku 2008, podczas gdy MTP sprzedały aż o 30 procent mniej. – Niewiele, bo zaledwie 2,6 procenta spadła nam liczba wystawców, ale za to nasze wystawy odwiedziło o 9 procent więcej gości – mówi prezes zarządu Targów Kielce Andrzej Mochoń – Dla branży targowej także i ten rok będzie trudny, skutki gorszej sytuacji w gospodarce odczuwamy do tej pory, choć sezon wiosenny rozpoczęliśmy rewelacyjnie. Międzynarodowe Targi Techniki Rolniczej Agrotech, które odbyły się u nas w marcu pretendują w tym roku do największej imprezy w kraju. Na 40 tysiącach metrów zaprezentowało się 500 wystawców, a imprezę odwiedziło 40 tysięcy ludzi.

Targi Kielce są także liderem inwestycji wśród ośrodków targowych i konferencyjnych. Kilka miesięcy temu rozpoczęto rozbudowę ośrodka wartą 170 milionów złotych. Powstał już nowoczesny terminal z elektronicznym systemem rejestracji wystawców i zwiedzających. W lipcu ukończona zostanie budowa hali o powierzchni 6 tysięcy metrów kwadratowych i wysokości 12 metrów. Jeszcze w tym miesiącu rozpocznie się budowa kolejnej hali, która powstanie na miejscu uległej pożarowi jesienią ubiegłego roku. – Ta hala będzie gotowa jeszcze w wakacje przed rozpoczęciem targów obronnych – twierdzi prezes Andrzej Mochoń – Już teraz sprzedaliśmy w niej całą powierzchnię wystawcom kolejnego Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego.

Rozbudowa przyniesie w ciągu dwóch najbliższych lat także powstanie Centrum Kongresowego na 1000 miejsc, w planach jest również budowa parkingu wielopoziomowego na kilkaset samochodów. Niekwestionowany lider nowoczesności wśród organizatorów polskich targów, jak przyznaje prezes Andrzej Mochoń, wzbudza zainteresowanie wśród potencjalnych inwestorów. Na razie jednak spółka poprzestała na podjęciu współpracy z firmą doradczą, która ma określić kierunki rozwoju kapitałowego spółki.