22.05.2012
Marka Europejska
Prestiżowe wyróżnienie dla Targów Kielce
Prezes Zarządu Targów Kielce dr Andrzej Mochoń odebrał nagrodę z rąk Podsekretarz
Stanu Katarzyny Pełczyńskiej – Nałęcz i prezesa BCC Marka Goliszewskiego
Wśród 60 Ambasadorów Polskiej Gospodarki znalazły się po raz trzeci Targi Kielce. W tym roku spółce przyznano tytuł w kategorii „Marka Europejska”. Konkursowi patronuje Minister Spraw Zagranicznych Radosław Sikorski. Wczoraj nagrodę z rąk Podsekretarz Stanu Katarzyny Pełczyńskiej - Nałęcz oraz prezesa Business Centre Club Marka Goliszewskiego odebrał dr Andrzej Mochoń prezes Zarządu Targów Kielce.
- Celem konkursu „Ambasador Polskiej Gospodarki” jest wyróżnianie przedsiębiorców osiągających sukcesy na rynkach międzynarodowych oraz tych, którzy promują wysokie standardy ekonomiczno-finansowe i dobre praktyki biznesowe w kontaktach zagranicznych – wyjaśnia Andrzej Mochoń, prezes zarządu Targów Kielce, które uzyskały ten tytuł już po raz trzeci. Tym razem w kategorii „Marka Europejska”, a w poprzednich latach w kategorii „Partner Firm Zagranicznych”.
Targi Kielce to trzeci ośrodek targowy w Europie Środkowo – Wschodniej, do którego rocznie przybywa 200 tysięcy gości z 56 krajów. Na blisko 60 targach wystawia się 6,5 tysiąca firm, z czego 1200 zagranicznych.
– Otrzymaliśmy tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategorii „Marka Europejska”. Tytuł na wskroś trafiony biorąc pod uwagę rozmach działalności. Do nas należy najbardziej międzynarodowa impreza targowa w kraju – twierdzi prezes Andrzej Mochoń – PLASTPOL: Targi Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych i Gumy to ponad 700 wystawców, z czego połowa to firmy zagraniczne.
O konkursie Ambasador Polskiej Gospodarki Najważniejszym celem konkursu, organizowanego przez Business Centre Club, jest zwiększenie zaangażowania polskich przedsiębiorców w promocję Polski na arenie międzynarodowej, jako wiarygodnego partnera gospodarczego. Wyróżnia firmy osiągające sukcesy na rynkach międzynarodowych, promuje wysokie standardy ekonomiczno-finansowe i dobre praktyki biznesowe w kontaktach zagranicznych. Służy także zacieśnianiu współpracy przedsiębiorców z przedstawicielami polskich instytucji odpowiedzialnych za promowanie Polski, polskiej gospodarki, kultury i inicjatyw społecznych, polegającej m.in. na rozwoju wzajemnych kontaktów i wymianie informacji. Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki w czterech kategoriach: Eksporter, Partner Firm Zagranicznych, Marka Europejska, Kreator Rozwiązań XXI Wieku. Przedsiębiorcy oceniani są na podstawie sumy punktów przyznanych przez Jury w wypełnianej ankiecie konkursowej. Tytuł „Ambasador Polskiej Gospodarki” otrzymują firmy, które zbiorą ponad 80% maksymalnej liczby punktów w ankietach konkursowych.