Aktualności

26.05.2011

Międzynarodowa promocja targów

Przedstawiciele 20 ośrodków wystawienniczych z państw Europy Środkowo - Wschodniej, zrzeszonych w CENTREX obradują w Targach Kielce

Targi Kielce to trzeci ośrodek wystawienniczy w Europie Środkowo - Wschodniej pod względem liczby wystawców i wynajętej powierzchni
Targi Kielce to trzeci ośrodek wystawienniczy w Europie Środkowo - Wschodniej pod
względem liczby wystawców i wynajętej powierzchni

Ośrodek już po raz drugi gości członków tej organizacji. Na spotkaniu omawiane są skuteczne narzędzia promocji ośrodków wystawienniczych, wsparcie rozwoju, opracowanie strategii korzystania z social mediów oraz planowanie budżetu.

CENTREX (International Exhibition Statistics Union) jest uznaną przez UFI – Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego, organizacją zajmującą się od lat m.in. profesjonalnym audytem statystyk targowych, promująca największe i najbardziej dynamiczne ośrodki targowe, kontrolującą ich rozwój. Skupia wiodące ośrodki targowe Europy środkowo-wschodniej (Słowacja, Polska, Ukraina, Rumunia, Czechy, Węgry i Bułgaria), a przynależność do niej uznawana jest w środowisku branżowym za prestiżową i ważną, gwarantując międzynarodowy poziom i standard organizacyjny.

Wśród organizatorów wystaw z Europy Środkowo-Wschodniej audytowanych przez CENTREX w 2009 roku, kielecki ośrodek targowy znalazł się na trzeciej pozycji pod względem wynajętej powierzchni i liczby wystawców. W obydwóch kategoriach na pierwszym miejscu znalazły się Międzynarodowe Targi Poznańskie, na drugim ośrodek targowy w Brnie. W sumie w 2009 roku członkowie CENTREX zorganizowali 269 imprez targowych, w których w sumie udział wzięło 47 000 wystawców. Ich stoiska zajęły około 1.5 miliona metrów kwadratowych, a zobaczyło je ponad 3 miliony zwiedzających.

Według badań przeprowadzonych w połowie 2009 roku przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu wartość polskiego rynku targowego wynosi ok. 1 miliard złotych. To kwota, jaką na targi w Polsce przeznaczają wystawcy i zwiedzający. Biorąc jednak pod uwagę wydatki na gastronomię, hotele czy inne usługi, które świadczone są w miastach targowych to już kwota ok. 5 miliardów złotych Za najważniejsze zjawiska targowe w 2010 roku należy uznać rosnącą jakość i profesjonalizm organizatorów i przedsiębiorstw usług targowych, wzrost kultury obsługi klientów biznesowych oraz poszerzającą się liczbę tematów targowych. Targi w Polsce obrały zdecydowany kurs na kreacje i innowacje. Tylko w Targach Kielce w 2010 roku odbyło się 8 nowych imprez.