29.11.2019
Dwudniowa Konferencja Regionalnej Organizacji Turystycznej jest częścią targów Agrotravel&Active Life w ramach wydarzenia SLOW LIFE
Jak budować silną pozycję marki, zdobyć zaufanie klientów i wyróżnić się na rynku turystycznym –
o tym między innymi rozmawiali specjaliści podczas pierwszego dnia międzynarodowej konferencji „Marka Terytorialna – jak ją kreować, wzmacniać i promować z korzyścią dla gospodarki turystycznej?”.
Zdaniem prof. Tomasza Komornickiego, Przewodniczącego Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk: - Turystyka musi być różnorodna jeżeli chodzi
o ofertę. To nie jest tak, że możemy jedną markę wypromować i to będzie jeden rodzaj turystyki dla danego regionu. Musi to być zatem turystyka związana ze zwiedzaniem miast, taka bardziej tradycyjna, ale i turystyka specjalistyczna, czyli miejsca turystyczne wykreowane od nowa np. Bałtów. Powinna ona także bazować na istniejących zasobach przyrodniczych, środowiskowych związanych na przykład z możliwościami uzdrowiskowymi.
Dużym bodźcem dla rozwoju turystyki jest również poprawa infrastruktury. Z obserwacji ekspertów wynika, że dzięki lepszej dostępności transportowej, w Polsce wzrosła liczba osób wybierających turystykę weekendową. Na terenie województwa świętokrzyskiego obecnie możemy zaobserwować coraz większą ilość turystów krajowych, z dalszych odległości.
Region świętokrzyski coraz częściej wybierany jest także jako miejsce uzdrowiskowe, a to przede wszystkim za sprawą Buska-Zdroju. Połączenie zabiegów z relaksem daje skuteczne efekty leczenia.
Ziemia świętokrzyska to także wiele innych form wypoczynku, w tym turystyka zimowa, rowerowa, ale też dziedzictwo kulturowe, które związane jest z regionem: - To są elementy, które przyciągają turystów. Turysta teraz szuka wrażeń emocjonalnych, chcemy przeżywać emocje, chcemy się angażować w zwiedzanie. Region świętokrzyski poprzez swoją historię, poprzez odkrycia, które dokonane zostały na tym terenie daje taką możliwość – mówił Jacek Janowski, Dyrektor Departamentu Promocji Turystyki Krajowej w Polskiej Organizacji Turystycznej.
Wśród gości spotkania był przedstawiciel organizacji turystycznej austriackiej Styrii, która jest partnerskim regionem tegorocznej edycji targów Agrotravel&Active Life. Wymiana doświadczeń związanych z ruchem turystycznym jest nieoceniona w perspektywie budowania silnych marek terytorialnych: - To, co jest naszą cechą wspólną to różnorodność. Wielu z naszych przedsiębiorców zainwestowało w Polsce, nawiązuje dalsze kontakty biznesowe współpracując z polskimi firmami. Idąc za biznesem chcemy poszerzyć nasze kontakty o współpracę turystyczną. Każdy kto przyjeżdża biznesowo chce wypocząć, przenocować, dobrze zjeść. Mamy już na tym polu całkiem dobre doświadczenia przyjmując delegacje polskie w Styrii – powiedział Thomas Brandner z Regionalnej Organizacji w Styrii.
Adresatami zagadnień poruszanych podczas konferencji są osoby zainteresowane rozwojem oraz kształtowaniem pozytywnego wizerunku marek turystycznych. W ciągu dwóch dni wydarzenia odbędzie się wiele ciekawych prelekcji. Drugi dzień poświęcony zostanie panelom dyskusyjnym.
(AO)
Galeria zdjęć
Polecane aktualności
Targi Kielce należą do: | The Global Association of the Exhibition Industry |
International Exhibition Statistics Union |
Targi Kielce posiadają certyfikat Systemu Zarządzania Jakością: |
|